Cuntrollu di l'ingestione di l'alimentu per i gatti

59

Esse sovrappesu ùn solu farà ingrassà u gattu, ma induce ancu diverse malatie è ancu accorcià a durata di vita. Per a salute di i gatti, un cuntrollu currettu di l'assunzione di cibo hè assai necessariu. I gatti anu diverse esigenze alimentari durante a zitiddina, l'età adulta è a gravidanza, è avemu bisognu di avè una cunniscenza curretta di a so assunzione di cibo.

Cuntrollu di l'ingestione di l'alimentu per i gattini

I gattini anu bisogni energetichi è di calciu particularmente elevati perchè stanu attraversendu un periodu di crescita rapida. In quattru settimane da a nascita, quadruplicanu u so pesu corpurale. I bisogni energetichi ghjurnalieri di un gattinu di sei à ottu settimane sò circa 630 decajoule. I so bisogni energetichi diminuiscenu cù l'età. Quandu i gattini anu da nove à dodici settimane, cinque pasti à ghjornu sò abbastanza. Dopu à quessa, l'orari di i pasti ghjurnalieri di u gattu diminuiranu gradualmente.

Cuntrollu di e porzioni di l'alimentu per gatti adulti

À circa nove mesi, i misgi diventanu adulti. À questu tempu, anu bisognu solu di dui pasti à ghjornu, vale à dì a colazione è a cena. I misgi à peli lunghi chì sò inattivi ponu avè bisognu solu di un pastu à ghjornu.

Per a maiò parte di i misgi, parechji picculi pasti sò assai megliu cà un grande pastu à ghjornu. Dunque, duvete assignà ragiunevolmente l'assunzione di cibo quotidiana di u gattu. U bisognu energeticu mediu quotidianu di un gattu adultu hè di circa 300 à 350 kilojoule per chilogrammu di pesu corpurale.

60 anni

Cuntrollu di e porzioni alimentari durante a gravidanza/allattamentu

E gatte femine incinte è chì allattanu anu un bisognu energeticu aumentatu. E gatte femine incinte anu bisognu di assai proteine. Dunque, i pruprietarii di gatti devenu aumentà gradualmente a so assunzione di cibo è distribuisce i so cinque pasti à ghjornu in modu equilibratu. L'assunzione di cibo di una gatta durante l'allattamentu dipende da u numeru di gatte, chì hè generalmente da duie à trè volte l'assunzione normale di cibo.

Sè u vostru gattu hè particularmente alluntanatu da e persone è preferisce accuccià si è dorme in un locu solu, fate attenzione à u so pesu. Cum'è e persone, esse sovrappesu ùn solu farà ingrassà i gatti, ma induce ancu parechje malatie, è ancu accurtà a durata di vita di i gatti. Sè avete nutatu chì u vostru gattu guadagna pesu significativu, hè bonu per a so salute di riduce temporaneamente a so assunzione di cibo quotidiana.

A relazione trà i metudi d'alimentazione è u cumpurtamentu di l'alimentazione di i gatti

Quandu si dà da manghjà à i cani è à i misgi, hè impurtante di ricurdà si chì l'esperienze alimentari precedenti è recenti ponu influenzà a so scelta di cibu per misgi. In parechje spezie, cumpresi i misgi, u sapore è a struttura particulari di una dieta iniziale ponu influenzà a scelta di a dieta dopu. Se i misgi sò alimentati cù cibu per misgi cù un certu sapore per un bellu pezzu, u misgiu avarà una "debulezza" per questu sapore, chì lascerà una mala impressione di i manghjatori schizzinosi. Ma se i misgi cambianu u so cibu spessu, ùn parenu micca esse schizzinosi nantu à un certu tipu o sapore di cibu.

61

U studiu di Murford (1977) hà dimustratu chì i misgi adulti sani è ben adattati sceglieranu novi sapori invece di u listessu alimentu per misgi chì manghjavanu da zitelli. Studi anu dimustratu chì se i misgi sò spessu adattati à l'alimentu per misgi, li piacerà u novu è ùn li piacerà micca u vechju, ciò chì significa chì dopu esse stati alimentati cù u listessu gustu di l'alimentu per misgi per un certu periodu di tempu, sceglieranu un novu gustu. Stu rifiutu di i sapori familiari, spessu pensatu esse causatu da a "monotunia" o a "stanchezza" di u sapore di l'alimentu per misgi, hè un avvenimentu cumunu in ogni razza d'animale chì hè assai suciale è vive in un ambiente cunfortu. Un fenomenu assai cumunu.

Ma s'è i stessi misgi sò posti in un ambiente scunnisciutu o sò fatti sente nervosi in qualchì modu, diventeranu avversi à a nuvità, è ricuseranu qualsiasi novu sapore in favore di i so sapori familiari (Bradshaw è Thorne, 1992). Ma sta reazione ùn hè micca stabile è durevule, è serà influenzata da a palatabilità di l'alimentu per gatti. Dunque, a palatabilità è a freschezza di qualsiasi alimentu datu, è ancu u livellu di fame è stress di u gattu, sò assai impurtanti per a so accettazione è selezzione di un certu alimentu per gatti in un mumentu datu. Quandu si cambianu i gattini à nuove diete, l'alimentu colloidale (umitu) hè generalmente sceltu rispetto à l'alimentu seccu, ma alcuni animali sceglienu u so alimentu familiare rispetto à l'alimentu in scatola scunnisciutu. I misgi preferiscenu l'alimentu chì hè moderatamente caldu rispetto à l'alimentu fretu o caldu (Bradshaw è Thorne, 1992). Dunque, hè assai impurtante caccià l'alimentu in u frigorifero è riscaldallu prima di dà lu à u gattu. Quandu si cambia l'alimentu per gatti, hè megliu aghjunghje gradualmente u novu alimentu per gatti à l'alimentu precedente, in modu chì possi esse cumpletamente rimpiazzatu cù u novu alimentu per gatti dopu parechje pasti.

62


Data di publicazione: 31 d'aostu 2023