U sistema digestivu di i gatti è di i cani hè differente da quellu di l'umani, dunque l'alimentu chì pudemu digerisce ùn pò micca esse digeritu da l'animali domestici. L'animali domestici sò curiosi di tuttu è volenu tastà lu. I pruprietarii ùn devenu micca esse teneri per via di i so ochji innocenti. Certi alimenti ponu esse fatali s'elli ùn sò micca alimentati currettamente.
Pomodori verdi è patate crude
E piante di Solanaceae è i so rami è foglie cuntenenu alcaloidi glicosidichi, chì interferiscenu cù a trasmissione di i signali nervosi è stimulanu a mucosa intestinale quandu entranu in u corpu, pruvucendu un forte disagiu in u trattu digestivu inferiore di i gatti è di i cani è ancu un sanguinamentu gastrointestinale. E patate crude è e so bucce, foglie è steli sò ancu velenosi. L'alcaloidi sò distrutti quandu e patate sò cotte è sò sicure da manghjà.
Uva è uva passa
L'uva cuntene assai glucosiu è fruttosiu, è i cani sò estremamente sensibili à u zuccheru, chì pò causà avvelenamentu.
Cicculata è cacao
Contene teobromina, chì hè assai tossica è pò causà vomitu severu è diarrea in un cortu periodu di tempu, è ancu attacchi cardiaci fatali.
Assai Fegatu
Pò causà avvelenamentu da vitamina A è affettà l'osse è i musculi. L'assunzione di cibo deve esse mantenuta sottu à u 10% di a dieta.
Noci
Parechje noci sò troppu ricche di fosforu è ùn devenu micca esse manghjate; E noci sò velenose per i gatti è i cani; E noci di macadamia cuntenenu tossine scunnisciute chì ponu influenzà u sistema nervosu è u sistema digestivu di i cani, causendu convulsioni musculari è atrofia.
Mela, Pera, Nespola, Mandorla, Pesca, Prugna, Mango, Semi di Prugna
I noci è e drupe di sti frutti cuntenenu cianuru, chì interferisce cù a liberazione nurmale di l'ossigenu in u sangue, impedendulu di entre in i tessuti è pruvucendu suffucazione. In i casi lievi, ponu cumparisce sintomi cum'è mal di testa, vertigini, nausea è vomitu, è in i casi gravi, ponu accade dispnea, disturbi di a cuscenza, cunvulsioni generali o ancu paralisi respiratoria, arrestu cardiacu è morte.
Fungu
E tossine ponu esse dannose per parechji sistemi di u corpu di u gattu, purtendu facilmente à scossa è ancu à a morte.
Ova crude
L'ova crude cuntenenu avidinasi, chì riduce l'assorbimentu è l'utilizazione di a vitamina B. U cunsumu à longu andà pò facilmente purtà à prublemi di pelle è di pelliccia. Quandu si manghjanu tuorli d'ova crudi, fate attenzione à a qualità di l'ova è attenti à a salmonella.
Tonnu
Un cunsumu eccessivu pò purtà à a malatia di u grassu giallu (causata da un eccessu d'acidi grassi insaturi in a dieta è da una mancanza di vitamina E). Hè bè di manghjà in piccule quantità.
Avocado (Avocado)
Sia a polpa, a buccia sia u fiore cuntenenu acidu glicericu, chì pò causà discomfort gastrointestinale, vomitu è diarrea, dispnea, idrope in u core, u pettu è l'addome, è ancu a morte perchè i gatti è i cani ùn ponu micca metabolizallu. Alcune marche di alimenti per cani aghjunghjenu ingredienti d'avocado, dicendu chì pò abbellisce u pelu, cusì parechji pruprietarii manghjanu direttamente avocado per i cani. In fatti, ciò chì hè aghjuntu à l'alimentu per cani hè l'oliu d'avocado estrattu, micca direttamente a polpa. Hè in realtà periculosu dà direttamente a polpa d'avocado à i cani.
Medicina Umana
I medicamenti cumuni per u dolore cum'è l'aspirina è u paracetamol sò tossichi per i cani è i gatti.
Ogni pruduttu alcolicu
Siccomu i cani è i misgi anu un metabolismu di u fegatu scarsu è funzioni di disintossicazione, l'ingestione d'alcol causerà troppu pesu, pruvucendu avvelenamentu, coma è morte.
Caramelle
Pò cuntene xilitolu, chì in piccule quantità pò causà insufficienza renale in i cani.
Spinaci
Contene una piccula quantità di ossalatu di calciu, chì pò causà urolitiasi in i gatti è i cani. I gatti è i cani cù prublemi urinarii o malatie renali ùn devenu mai manghjà lu.
Spezie
A noce moscata pò causà vomitu è dolore gastrointestinale, è pò ancu influenzà u sistema nervosu cintrali.
Caffè è tè
A dosa letale di cafeina per i misgi hè da 80 à 150 mg per chilogrammu di pesu corpurale, è si dice ancu chì hè da 100 à 200 mg. Sè cumprate alimenti secchi o spuntini chì cuntenenu tè verde, assicuratevi di verificà s'elli sò etichettati cum'è decaffeinati.
Data di publicazione: 02-03-2023